Gamification — nåt för ditt företag att lära mer om?
Gamification börjar bli stort inom ICT-branschen men även andra tjänsteinriktade branscher. Det handlar om att använda sig av speltänk — att ta med motivationsfaktorer som lockar till interaktivitet — och applicera vid design av system. Kanske ett kostnadsfritt tvåtimmarspass räcker för att ta reda på om det finns något för dig och ditt företag att lära?
Boka i sådana fall in förmiddagen på tisdag den 4 september. Då arrangeras seminariet Gamification - aktivitet, engagemang och motivation i Business Region Göteborgs lokaler på Norra Hamngatan 14 i Göteborg.

"Gamification är ett begrepp som bara växer och som ger nya möjligheter att skapa affärer. Vi är jätteglada över att kunna erbjuda företag ett seminarium som ger ett smakprov på vad gamification kan innebära", säger Erik Behm på IT Centrum Väst vid Business Region Göteborg som stöttar nätverket DFS Mobile Network inom DFS (Dataföreningen Sverige) Väst.

Vid seminariet medverkar bland andra Ola Janson, speldesigner som har arbetat med gamification i fem år inom, event, utbildning och marknadsföring. Han undervisar på Berghs School of Communication, Hyper Island och Chalmers Arkitektur och har arbetat med kunder som Volvo, DDB, Nordnet, Coop och Forsman & Bodenfors.  

Mer info och anmälan till seminariet>>

Uppdaterad: 2012-08-15
Dela